- ارزیابی ارزش ها: اصولا انسان ها از کارهایی خوششان می آید که در آن استعداد دارند.
- تشخیص مهارت ها و استعداد ها: برای با تجربه شدن باید تمرین کنید. معمولا از انجام کارهایی که در آن استعداد دارید بیشتر لذت می برید تا کارهایی که مهارت انجام آن را آموخته باشید.
- تعیین اولویت ها: برای خیلی از افراد، اولویت ها در سطح ناخودآگاهشان عمل می کند اما شدیدا بر عملکردشان با دیگران تاثیر می گذارد.
- تجربه: با افرادی صحبت کنید که در آن شغل دست دارند. به هیچ وجه فقط به یک تجربه کاری تکیه نکنید.
- تخصص اندوزی به همراه کلی نگری: با وجود داشتن شمایی کلی از کار، در زمینه های مختلف آن تخصص پیدا کنید.
- اولین شغل، اول تجربه بعد پول: آنچه در دانشگاه می آموزید فقط مقدمه ای است برای کار.
- انتخاب شغلی که بتوانید ۱۰۰% به آن متعهد شوید: تعهد زمانی بوجود می آید که یا به کارتان علاقه داشته باشید یا به محیط کارتان.
- بنا کردن سبک زندگی بر اساس درآمدتان نه توقعتان: پس انداز همیشه یکی از بهترین راههای پیشرفت بوده است.
- گذاشتن بخشی از زمان، انرژی و پولتان برای پیشرفت شغلی: خودتان باید دست به کار شوید و با تلاش زیاد خودتان را جلو ببرید.
- تمایل به ایجاد تغییر و تطابق: افکارتان را بر روی هدف متمرکز کنید. کسب این مهارت ساده نیست اما امکان پذیر است.
منیع: کتاب مدیریت محیط کار، مجید بخشنده