چند نکته درباره اعتماد به نفس

اعتماد به نفس پایین یکی از مخرب ترین عادات و قالب های فکری است که کسی می تواند داشته باشد. از مهمترین ویژگیهای یک فرد برای داشتن یک زندگی خوب و شاد این است که خود را بالا ببیند. هرچقدر بیشتر بتوانید خودتان را فردی ببینید که مهارت ها و ویژگیهای لازم برای رسیدن به اهداف و آرزوهای زندگی خود را دارد، دیگران هم بیشتر شما را آنطور می بینند و این می تواند فرصت های زیادی برای خودتان و آینده تان پیش روی شما قرار دهد. اکنون چند نکته برای بالا بردن اعتماد به نفستان:

  • به زمان هایی در گذشته فکر کنید که به خیلی از اهدافتان رسیده بودید. احساسی که آن زمان داشتید را به یاد آورید و همان لذت و رضایت را دوباره تجربه کنید.
  • از منطقه امنتان بیرون بیایید. گاهی اوقات کمی که خودتان را هل بدهید باعث می شود آزادی بیشتری احساس کنید و این می تواند کمکتان کند که اعتماد به نفس بیشتری در قسمت هایی که قبلا نداشتید، به دست آورید.
  • خودتان را تحسین کنید. اکثر افراد به اندازه کافی از خودشان تعریف و تمجید نمی کنند. هر چقدر بیشتر خودتان این کار را بکنید، دیگران هم بیشتر تحسینتان می کنند.
  • از تکنیک صاف ایستادن و بالا نگه داشتن چانه استفاده کنید. با چنین ژستی از درون احساس اعتماد به نفس بالاتری خواهید کرد. همه آنهایی که اعتماد به نفس بالایی دارند، چانه هایشان را بالا می گیرند. این یک مفهوم روانشناسی از مکتب رفتارگرایی است.

منبع: کتاب مدیریت محیط کار، مجید بخشنده

مطلب پیشنهادی

راهنمای عملی برای ارتباط میان افراد

راهنمای عملی برای ارتباط میان افراد   راهنمای گوش دادن صحیح به گوینده نگاه کنید. …