مطالعه کار گامی موثر در بهبود کار می باشد و به کارفرما و نیروی کار کمک می نماید تا:
- از نیروی انسانی به عنوان کارآمدترین عضو حیاتی در سازمان بهره گیری مناسب به عمل آید.
- موجب تسهیل کارهای دشوار و حذف کارهای غیرضروری و خسته کننده می شوند.
- از اتلاف وقت و زمان در انجام کارها جلوگیری به عمل می آورد.
- با استقرار مناسب تجهیزات و امکانات در فضای مناسب موجب عملکرد مطلوب می گردد.
- ضایعات را به حداقل ممکن رسانده و از هدر رفتن منابع جلوگیری می نماید.
- موجب بهره گیری موثر از فضا و محیط کار می گردد.
- حجم کار را از طریق بررسی علمی حرکات به حداقل ممکن می رساند.
- فرایند روش کار را بهبود بخشیده موجب افزایش کارایی کارکنان می گردد.
- عمر مفید ابزار و ماشین آلات و تجهیزات را بالا برده و نگهداری و بهره برداری از آنها را تسهیل می نماید.
- بهره وری مناسب ازمنابع مادی و مالی یا اصل صرفه جویی در به کارگیری هریک از منابع انسانی و اطلاعاتی لحاظ می شود.
منبع: کتاب اصول سرپرستی سازمان، رسول موسویان